Leta i den här bloggen

tisdag 7 april 2009

Klimatkonferens i Köpenhamn

November december anordnas ett klimatkonferens i Köpenhamn, jag har deltagit i en förberedande konferens i Uppsala hösten 2008, och är medlem i en påverkansnätverk,föratt påverka politikerna att ta frågan på det allvar som frågan kräver! Skall åka till Köpenhamn i kyrkans regi och delta i olika aktioner som man planerar att anordna. nu på våren skall jag delta i seminarier och studera frågan,samt dela med mig av mina kunskaper,påverkan på alla plan.Losing hpe means losing a decisive driving force in life. It is easy to lose hope when we hear about climate change and enviromental break-down. It is easy to lose hope when we see the complexity of the climate issue.It is easy to lose hope when we realize the diffeculties of internationel politics. It is easy to lose hope when we see how many times the poorest already have to pay the prise.

5 kommentarer:

  1. Vem är det som anordnar den? hemsida?

    SvaraRadera
  2. Konferensen ordnas mellan olika länders regeringar uppdatering till Kyotoprotokollet. Hemsidan jag andvänder är svenskakyrkan.se. Om det är FN eller ska kolla upp det.

    SvaraRadera
  3. Svenska FN-förbundets hemsida

    SvaraRadera